الگوریتم های گوگل
الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل چیست؟

      الگوریتم های گوگل فرآیندی که موتور های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام می دهد و مجموعه ای از دستور العمل ها و فاکتورهایی که با زبان ساده  و دقیق به همراه جزئیات لازم و به صورت مرحله به مرحله اجرا شده باشند که هدف خاصی را دنبال می کنند و شروع  و پایان آن ها نیز مشخص باشد الگوریتم گفته می شود.   

الگوریتم های گوگل سیستم های پیچیده ای هستند که داده های خود را از ایندکس گوگل گرفته  و از آن ها برای ارائه بهترین نتایج  در قبال جست و جو کلمات مختلف استفاده می کنند.

موتور های جست و جو به ترکیب الگوریتم ها با فاکتور های رتبه بندی پرداخته تا بتوانند نتایج خوبی را در جست و جو به کاربران خود ارائه دهند. الگوریتم های گوگل شامل معادلات مختلف و متفاوت و تابع است که برای کاربر نمایش داده می شود.

خزنده موتور های جست و جو همه اطلاعات و داده  ها را جمع آوری کرده و ذخیره و نگهداری می کنند در واقع الگوریتم ها به شکل ریاضی هستند.

محتویات و اطلاعات توسط الگوریتم ها طبقه بندی می شود تا زمانی که به این داده ها کاربر احتیاج داشته باشد؛ گوگل در سال های گذشته تنها چند به روز رسانی را در یک سال در الگوریتم خود اعمال می کرد اما در حال حاضر سالی چندین هزار به روز رسانی می کند.

الگوریتم های های گوگل برای سئو:

الگوریتم پاندا

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم گورخر

الگوریتم کبوتر

الگوریتم رنک برین

الگوریتم کافئین

الگوریتم Page lay out

الگوریتم Page  Authority

الگوریتم Mobile  geddon  

الگوریتم Pay Day loan

الگوریتم گوگل فرد google f red  

الگوریتم دزد دریایی (Pirate)

الگوریتم پاندا:

الگوریتم پاندا
الگوریتم پاندا

 یکی از انواع الگوریتم های گوگل الگوریتم پاندا است که در23 فوریه  سال 2011 راه اندازی شد. این الگوریتم در ابتدای راه اندازی به اسم کشاورز ) Farmer) معروف شد.

طبق آمارهای گوگل الگوریتم پاندا در طول چند ماه اول بر روی 12 درصد نتایج جست و جو به زبان انگلیسی تاثیر داشت در بین سال های 2011 الی 2015 نزدیک به 25 به روز رسانی برای این الگوریتم  پیاده سازی شد .

الگوریتم پاندا چگونه جریمه می کند ؟

جریمه شدن توسط الگوریتم پاندا نشانه هایی دارد مانند افت شدید ترافیک در روز هایی که به روز رسانی برای این الگوریتم عرضه می شود؛ تغییرات فصلی را در نظر بگیرید زیرا بسیاری از این تغییرات بر میزان فروش و ترافیک سایت تاثیر می گذارد و گاهی ممکن است به روز رسانی های دیگری عاملی برای کاهش ترافیک سایت باشد.

هدف های الگوریتم پاندا

  • محتوای بسیار کم و حتی محتوای که مرتبط وهماهنگ هستند ولی تعداد صفحات آن کم است را مورد بررسی قرار می دهد.
  • محتوای کپی شده و تکراری را بررسی می کند حتی محتوایی که در سایت شما در هر صفحه ایی یک موضوع تکرار شده باشد.
  • صفحاتی که دارای اطلاعات کمی است و محتوا را ضعیف نشان می دهد.
  • تولید محتوایی که از منابعی تایید شده نیستند.
  • وب سایت هایی که  فقط پست های کاربران را منتشر می کند و این پست ها دارای محتوای  بی کیفیت و فاقد ارزش علمی است و معمولا غلط املایی زیادی به چشم می خورد.

اهداف الگوریتم پاندا

  • صفحاتی که مملو از تبلیغات هستند و محتوایی ندارند.
  • مزرعه محتوا ) Content Farming) وب سایت هایی که صفحات بی کیفیت زیادی را از سایت های دیگری جمع آوری می کنند. مخصوصا صفحه هایی که از کلمات کلیدی برای موضوع استفاده می کنند ولی محتوای بی کیفیتی برای آن موضوع ها تولید می کنند بدون اینکه  خواسته کاربران را در نظر بگیرند سعی می کنند در صدر نتایج  موتورهای جست و جو قرار بگیرند.
  • استفاده از سایت هایی که کاربران در نتایج جست و جو آن ها را بلاک کرده اند.
  • استفاده از صفحاتی که  با موضوع مرتبط تولید محتوا شده است ولی وقتی وارد صفحه می شویم محتوای تولید شده مرتبط نیست مثلا یک سایتی که مربوط به رستوران است و وعده تخفیف داده است وقتی وارد سایت می شویم خبری از تخفیف نیست.  

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن
الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن در سال 2012 شروع به فعالیت کرد طبق آمارها ی گوگل در ابتدای کار فقط 3 در صد از نتایج جست و جو را تحت تاثیر قرار داد.

شرکت گوگل در سپتامبر 2016 الگوریتم پنگوئن را به عنوان بخشی از هسته ی اصلی الگوریتم جست و جو، معرفی کرد در نهایت با به روز رسانی این الگوریتم نتایج بهتری حاصل شد .

الگوریتم پنگوئن یک الگوریتم قوی ای است برای شناسایی سایت های بی کیفیت و اسپم مثل لینک سازی اسپم و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی به منظور بالا آمدن رتبه سایت  در نتایج جست و جوی گوگل و خرید بک لینک انبوه از وب سایت های بدون محتوای با کیفیت به وجود آمده و جریمه می کند.

اهداف الگوریتم پنگوئن

لینک ها: شناسایی لینک های نامعتبر و بی ربط نسبت  به موضوع محتوا که محبوبیت مصنوعی ایجاد می کند و هیچ ربطی به موضوع ندارد را الگوریتم پنگوئن جریمه می کند.

کلمات کلیدی: استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد  به منظور بالا بردن رتبه سایت در جست و جوی نتایج گوگل که این الگوریتم با آن مبارزه و جریمه می کند .

چگونه مشکل جریمه ی الگوریتم پنگوئن را رفع کنیم؟

الگوریتم پنگوئن در ابتدا لینک سازی های غیر طبیعی ولی مرتبط با سایت شما را شناسایی می کند به همین منظور باید لینک هایی که به صفحات شما آسیب می رسانند را حذف کنید و سایت هایی که به دلیل لینک های نا معتبر خود مورد جریمه قرار گرفته اند و شما از آن لینک ها استفاده کرده اید را شناسایی و حذف کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم مرغ مگس خوار

شرکت گوگل اولین بار 20 آگوست سال 2013 برای بهبود موتور جست و جو تکمیل دو الگوریتم پاندا و پنگوئن الگوریتم مرغ مگس خوار را معرفی کرد که Humming bird  نام گرفت.

دلیل انتخاب این نام سرعت و دقت بالای پرنده مرغ مگس خوار است. الگوریتم مرغ مگس خوار با دقت  و سرعت بالایی کلمات را بررسی می کند و مترادف کلمات را تا حد زیادی شناسایی می کند مرغ مگس خوار در حالی که سایتی بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده باشد و محتوای با کیفیت نداشته باشد را جریمه می کند.

هدف الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار علاوه بر از درک رفتار و کسب رضایت کاربر با درک منظور کاربر و مفهوم  ومعنای عبارت جست و جو شده  است. همان نتایجی را به کاربر نشان می دهد که به دنبال آن است حتی گوگل اطلاعاتی را که کاربر به دنبال آن نیست را به نحوی جذاب به کاربر نمایش می دهد تا حس کنجکاوی کاربر را بر انگیزد.

الگوریتم گور خر

الگوریتم گور خر
الگوریتم گور خر

یکی دیگر از الگوریتم seo الگوریتم گور خر است  که معروف به نام  google zebra می باشد این الگوریتم بیشتر بر روی سایت های فروشگاهی نظارت دارد

گوگل تخلف هایی مانند هک اطلاعات کاربران، راه اندازی فروشگاه های اینترنتی دروغین که باعث می شود کاربر به اشتباه بیافتد پیشگیری می کند.

<< قوانین الگوریتم گور خر را رعایت کنید تا در کسب و کار خود به مشکل بر نخورید. >>

هدف الگوریتم گور خر

هدف این الگوریتم بررسی فروشگاه های اینترنتی است و قابلیت این را دارد که جایگاه مناسبی را برای سایت های فروشگاهی تعیین کند و سایت های بی کیفیت و دارای خدمات نامناسب را از نتایج حذف می کند.

رعایت نکات مهم در تجارت الکترونیک (الگوریتم گور خر )

  • نماد اعتماد الکترونیک تهیه کنید اگر وب سایت شما فروشگاهی است.
  • تجربه کاربری و رابط کاربری لینک مناسب برای مشتریان خود ایجاد کنید .
  • محتوای مناسبی برای خدماتی که ارائه می دهید تولید کنید.
  • نظرات کاربران را به دقت بررسی کنید و مورد احترام قرار دهید.
  • اطلاعات مشتریان خود را محفوظ نگه دارید.
  • مشکلات فنی سایت خود را بر طرف کنید.
  • چندین درگاه پرداخت امن طراحی و ایجاد کنید.

همان طور که در بالا اشاره شد الگوریتم گور خر نظارت بر سایت فروشگاه های اینترنتی دارد. زمانی که تصمیم می گیرید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و آن را بهینه کنید بایستی به نکات زیر توجه کنید.

  • یک فروشگاه اینترنتی را مجهز به SSL فعال کنید.
  • نشانی و اطلاعات تماس و راه های ارتباطی  واقعی را ایجاد کنید.
  • فروشگاه اینترنتی باید پشتیبانی محصولات را آنلاین و سریع انجام دهد.
  • سرعت سایت خود را افزایش دهید.
  • کالاهای ارائه شده باید توضیحات و اطلاعات کافی داشته باشد.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر
الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر یکی ازالگوریتم های  مهم در سئو است گوگل یک موتورجست و جو است اما آنچه که اهمیت دارد؛ موتور جست و جو فقط به متن و محتوا و صدا اکتفا نمی کند بلکه مکان ( لوکیشن ) هم محتوا به حساب می آید. گوگل به همین دلیل از این محتوا به درستی استفاده  می کند و کار را برای کاربران راحت می کند.

الگوریتم جدیدی ایجاد کرد  و نام آن را کبوتر گذاشته این الگوریتم در سال 2014 توسط گوگل معرفی شد. ابتدا در کانادا سپس در انگلستان و بعد در کاندا و استرالیا اجرا شد.  

بزرگ ترین نتیجه الگوریتم کبوتر روی جست و جو های محلی بوده و به کسب و کار های محلی اجازه می دهد  تا مشتریان خود را راحت تر جذب کنند.

 الگوریتم کبوتر، الگوریتم محلی یا local است که باعث سئوی محلی می شود. سئوی محلی یعنی سئو بر حسب مکان است؛ این الگوریتم کسب و کارها  و مکان هایی که نزدیک تر به کاربر هستند از نتایج جست و جو نشان می دهد. 

مهم ترین هدف شرکت گوگل از راه اندازی الگوریتم کبوتر

کسب رضایت کاربران است زیرا تمام درآمد شرکت گوگل از تبلیغات و جست و جو به دست می آید و به همین منظور بایستی کاربران را همیشه برای خود حفظ کند.

چگونه با استفاده از الگوریتم کبوتر سایت خود را بهینه کنید ؟

  • مکان کسب و کار خود را دقیق روی نقشه مشخص کنید.
  • تمام اصول مهم برای سئو را رعایت کنید.
  • لینک سازی کنید و محتوای جذاب تولید کنید .
  • عکس و تصویر از فضای کار خود تهیه کنید و در شبکه های اجتماعی با هشتگ مناسب منتشر کنید.
  • مکان خود را در عنوان سایت  ذکر کنید.
  • ویدئو هایی تهیه کنید که با مکان و کسب و کار شما در ارتباط هستند.
  • برای افزایش حضورکاربران در سایت، محتواهای تکراری و قدیمی را حذف کنید.
  • اصول الگوریتم کبوتر را به خوبی رعایت کنید تا در نتایج سئوی باشد استفاده از ترفندهای نادرست و تخلف به سئوی سایت شما آسیب می زند.

الگوریتم رنک برین (Rank Brain)

الگوریتم رنک برین
الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین  از جهت تفسیر معنای عبارات کلیدی شبیه به الگوریتم مرغ مگس خوار است. الگوریتم رنک برین گوگل، یک مدل تفسیر عبارت جست و جو است به کلمات موجود در عبارت جست و جو توجه کرده و آن ها را از نظر معنایی تفسیر می کند

همچنین به معیار های کاربر جست و جو کننده توجه دارد مانند: مکان جست و جو کننده، سابقه جست و جو کننده فاکتورهای رتبه بندی مناسب با آن کلمات را وزن دهی می کند و سایت ها را با رتبه بندی در صفحه نتایج جست و جو نمایش می دهد.

سفارش کیک

سفارش کیک تولد

سفارش کیک نامزدی

سفارش کیک تولد مردانه

سفارش کیک تولد زنانه

سفارش کیک فارغ التحصیلی

شرکت گوگل در اکتبر سال 2015 الگوریتم رنک برین را به صورت رسمی  معرفی کرد که در عمل یک الگوریتم کمکی برای مرغ مگس خوار به شمار می آمد.

الگوریتم رنک برین فناوری جدیدی بر پایه هوش مصنوعی (AL)  می باشد که با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین یا  Learning Machine طراحی شده، الگوریتم های یادگیری ماشین و فرآیند کار خود به بررسی و آنالیز داده های موجود می پردازند.

استفاده از الگوریتم یادگیری ماشین و ترکیب آن با هوش مصنوعی، کامپیوترها و موتور های جست و جو خود را به روز رسانی می کنند و هوشمند می شوند .

الگوریتم کافئین

الگوریتم کافئین |(caffeine)
الگوریتم کافئین

شرکت گوگل در 10 آگوست 2009 یکی از مهم ترین به روزرسانی های تاریخ موتور های جست و جو را راه اندازی کرد که این به روز رسانی مهم الگوریتم کافئین نام گذاری شد و در سال 2010 رسما معرفی شد و این راه اندازی باعث شد.

نتایج موتور جست و جو چندین بار در طول یک روز تغییر کند؛ الگوریتم کافئین به صورت مداوم و پیوسته در حال آنالیز صفحات وب است زمانی که سئو کار برای سئو و بهینه سازی وب سایت اقدام می کند.

ممکن است در محتوای سایت تغییراتی ایجاد شود گوگل بایستی از تغییرات ایجاد شده در یک سایت اطلاع یابد  و این تغییرات توسط الگوریتم کافئین تشخیص داده می شود.

گوگل درالگوریتم کافئین صفحات را در قسمت های کوچکی آپلود می کند و به محض یافتن صفحه ی جدید و با ایجاد تغییرات بر روی صفحات قبلی بدون تاخیر آن را در فهرست خود وارد می کند به شکلی که در کوتاه ترین زمان index سایت انجام می شود.

خصوصیات مهم الگوریتم کافئین

  1. سرعت به روزرسانی صفحات در الگوریتم کافئین گوگل بسیار بالا است و در هر ثانیه هزاران صفحه را آبدیت می کند کاربران به راحتی می توانند به جدید ترین نتایج دسترسی پیدا کنند.
  2. سرعت بالای الگوریتم کافئین باعث شده تا جست و جوی معنایی کلمات در مقیاس هایی بزرگتر سریع انجام می شود.

الگوریتم پیج لایوت (Page layout)

الگوریتم پیج لایوت
الگوریتم پیج لایوت

الگوریتم پیج لایوت به وجود آمده تا سایت ها و صفحاتی که تبلیغات آزاردهنده دارند مانند تبلیغات پاپ آپ، تبلیغات بین پست ها، تبلیغات فلشی و گیفی که در کناره ها و گوشه های سایت قرار دارد مبارزه می کند.

این گونه تبلیغات علاوه برآماتور بودن و جریمه شدن توسط سایت گوگل موجب می شود که سرعت و انعطاف پذیری سایت کاهش پیدا می کند عدم محبوبیت نزد گوگل باعث آزار کاربران و کاهش بازدید از سایت می شود.

هدف گوگل از این آبدیت همین است که مدیران وب سایت ها به محتوای نوشتاری خود نسبت به تبلیغات بیشتر اهمیت دهند و سعی کنند کاربر را جذب محتوای ارزشمند  کنند تا از اینکه مجبور شوند از طریق تبلیغات جذب کنند.

طراحی سایت اصولی انجام دهید

سایتی که بسیار نا مرتب و شلوغ است و تبلیغات زیادی دارد اعتماد کاربران را از دست می دهد. قرار دادن تبلیغات در header سایت موجب می شود گوگل رتبه سایت شما را کاهش دهد.                                                                                                                                                                                                                                                          

  الگوریتم (Page layout) اسلایدرها را مورد هدف قرار نمی دهد اسلایدرها معمولا عناصری که با جاوا اسکریپت ایجاد می شوند گوگل آن ها را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

الگوریتم پیج آتوریتی

الگوریتم پیج آتوریتی (authority)
الگوریتم پیج آتوریتی

الگوریتم پیج آتوریتی به اختصار (AP) امتیازی است که توسط سایت MOZ به یک صفحه داده می شود و با استفاده از این امتیاز می توان به پیش بینی رتبه در صفحه ی نتایج جست و جو یا همان (S.E.R.P ) پرداخت .

صفحه ی پیج آتوریتی بین 1 تا 100 است و هر چقدر عدد بزرگتر باشد احتمال اینکه آن صفحه در نتایج جست و جو رتبه بالاتری کسب کند بیشتر است.

دامین آتوریتی (Domain Authority ) هم نیز فاکتور امتیازدهی هست که توسط سایت MOZ معرفی می شود. بنابرااین از سایت  MOZ می توانید مقدار عددی این پارامتر ها را برای وب سایت خود و یا وب سایت رقبا تعیین کنید.

چگونه الگوریتم پیج آتوریتی به دست می آید ؟

الگوریتم پیج آتوریتی بر مبنای یک فرمول الگوریتمی است که رنج بین 1 تا 100 است بنابراین ارتقا این عدد از 20 به 30 آسان تر افزایش می یابد تا 80 به 90 باشد. سایت MOZ این عدد را به روز رسانی می کند و به همین دلیل ممکن است این عدد برای صفحه شما همواره در حال نوسان باشد .

نکات مهم در رابطه با پیج آتوریتی  

  • آتوریتی سایت هر چقدر بالاتر باشد امکان قرار گرفتن مطلب شما در صفحه ی اول نتایج بیشتر خواهد بود.
  • نمره  و یا جایگاه آتوریتی توسط الگوریتمی که سایت MOZ آن را تهیه کرده به دست می آید.
  • کسب نمرات الگوریتم پیج آتوریتی بین 10 تا 30 عادی است.
  • نمره آتوریتی نمایان گر قدرت دامنه و صفحه به منظور قرار گیری در صفحات اول موتور های جست و جو کاربرد دارد .
  • رتبه های بالاتر از 70 عالی هستند.
  • دامین آتوریتی معیار اصلی در آتوریتی است تا پیج آتوریتی، به این دلیل است که صفحه ی اصلی هر سایتی مهم ترین صفحه ی آن است.

الگوریتم موبایل گدون (Mobile  geddon)

الگوریتم موبایل گدون (Mobile  geddon)
الگوریتم موبایل گدون

 هدف از راه اندازی الگوریتم موبایل گدون  سنجش وب سایت ها در جهت هماهنگی و سازگاری با موبایل و تبلت بوده است موبایل گدون ترکیبی از موبایل و آرماگدون است به معنی (نبرد حق علیه باطل) گرفته شده است به این منظور که سایتی که موبایل فرندلی نباشد از بین می رود.

سایت هایی که از ویندوز فون مایکروسافت استفاده می کنند به دلیل متن های نا خوانا و ترکیب لینک های نزدیک به هم موبایل فرندلی یا سازگار با موبایل نیستند.

شرکت گوگل با علم به این موضوع که کاربران بیشتر از موبایل و تبلت استفاده می کنند برای راحتی کاربران تصمیم گرفت با راه اندازی این الگوریتم مدیران وب سایت ها را مجبور کرد به ریسپانسیو کردن سایت یعنی سایت خود را در برابر موبایل و تبلت واکنش گرا کنند و کاربران استفاده ی راحتی از سایت ها در موبایل و تبلت داشته باشند.

تاثیر الگوریتم موبایل گدون بر سئوی سایت :

الگوریتم موبایل گدون تحلیل جدا گانه ای برای صفحات سایت دارد و رتبه های صفحات را جداگانه مشخص می کند این کار باعث می شود.

افت رتبه ی یک صفحه بر روی صفحات ریسپانسیو دیگر تاثیر منفی نداشته باشد و بالعکس. در واقع این الگوریتم به شکل site wide ارزیابی نمی شود ریسپانسیو بودن سایت باعث افزایش بهبود سئو و رتبه سایت می شود و موجب بالا رفتن ترافیک سایت می شود.

 الگوریتم Pay Day loan

الگوریتم  pay day loan  پی دی لون
الگوریتم pay day loan

الگوریتم pay day loan یکی از جدید ترین الگوریتم های سئو است که با هدف مبارزه با سایت های اسپم راه اندازی شد البته در اینجا منظور از اسپم سایت هایی است که از کلمات پر تکرار مستهجن مانند کازینو، قمار، شرط بندی و غیره استفاده شده است؛ این الگوریتم از نوع خاصی وام از کشور ایالات متحده آمریکا به نام Pay Dayloan معروف شده شرکت گوگل در 11 ژوئن 2013 این الگوریتم را منتشر کرد.

نسخه شماره 2 Pay Day loan در 18 اکتبر 2014 منتشر شد این نسخه 2 در صد از درخواست های جست و جوی زبان انگلیسی را تحت تاثیر قرار داد با انتشار این نسخه الگوریتم Pay Day loan زبان های بیشتری را تحت تاثیر قرار داد به طوری که در کشور ترکیه این عدد به 4 در صد رسید.

 آخرین الگوریتم گوگل در سئو الگوریتم گوگل فرد (google f red  )

الگوریتم گوگل فرد (algorithm)
الگوریتم گوگل فرد

 یکی از آخرین و جدید ترین الگوریتم های گوگل در سئو الگوریتم گوگل فرد (google fred  ) است و تنها وب سایت هایی را تحت تاثیر  قرار می دهد که به دستور العمل های وب مستر تولز توجه نکرده و محتوای بی کیفیت تولید می کنند و از تبلیغات فریبنده و بیش از حد استفاده می کنند.

الگوریتم گوگل فرد وب سایت ها را تشویق می کند تا محتوای با کیفیت تولید کنند بهترین راه برای پیشگیری از جریمه گوگل فرد تولید محتوای با کیفیت است.

الگوریتم گوگل فرد از سال 2017 ماه مارچ فعالیت خود را آغاز کرد Barry Shwartz در تویتر خود به شوخی نام این الگوریتم را فرد نامید و همین موضوع مورد استقبال کارشناسان قرار گرفت و نام این الگوریتم را (google fred  ) گذاشتند.

وب سایت هایی که تحت تاثیر الگوریتم گوگل فرد قرار می گیرند.

  • محتوای بی کیفیت و بی ارزش
  • تولید محتوا دارای مشکل UX
  • تنظیمات نادرست
  • تبلیغات فریبنده و بیش از حد
  • استفاده بیش از حد از لینک های بلیغاتی و لینک های خارجی
  • استفاده از موضوعات متعدد و متنوع برای جذب کاربران بیشتر
  • تولید محتوا صرفا جهت رتبه گرفتن از گوگل  
  • محتوای کوتاه و کم حجم
  • تولید محتوا با موضوع جدید و حدود 2000 کلمه

الگوریتم دزد دریایی (Pirate)

الگوریتم دزد دریایی (Pirate)
الگوریتم دزد دریایی (Pirate)

الگوریتم دزد دریایی گوگل با هدف مبارزه با وب سایت هایی که حق کپی رایت را نقض می کنند به وجود آمده است وب سایت هایی که برای به دست آوردن رتبه ی بالا مثلا فیلم ها، موزیک و کتاب ها را رایگان برای دانلود در اختیار کاربران قرار می دهند.

الگوریتم دزد دریایی این وب سایت ها را جریمه می کند و دچار کاهش و افت رتبه می شوند این الگوریتم در10 آگوست 2012 منتشر شد و در اکتبر 2014 به روز رسانی شد.

Tagged with: