گوگل ادورز (Google Ad Words )یا سرویس آنلاین تبلیغات در گوگل

گوگل ادورز (Google Ad Words )
گوگل ادورز (Google Ad Words )

گوگل ادورز (Google Ad Words )سیستم تبلیغات گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان از طریق سایت ها و ابزار های مختلف گوگل تبلیغات خود را انجام می دهند .

اگر شما تبلیغات در گوگل ادورز (Google Ad Words ) را درست انجام دهید گوگل ادورز (Google Ad Words ) می تواند تبلیغات شما را رونق ببخشد .

اما اگر به درستی انجام نشود می تواند مبالغ زیادی از شما کسر شود بدون اینکه نتیجه دلخواه حاصل شود .

معروف ترین شکل تبلیغات گوگلی :

  • تبلیغ در موتور جستجو گوگل است . که در این روش تبلیغ دهنده عبارت یا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل ادورز (Google Ad Words ) وارد می کند . تا تبلیغاتش برای افرادی که این عبارت مورد نظر را جستجو می کنند نشان داده شود .
  • تبلیغ کننده همچنین برای هر کلیک هزینه ایی را واریز می کند که به دلار محاسبه می شود .

تبلیغات گوگلی :

برای جستجو یک کلمه کلیدی به گوگل از بین پیشنهادهای مختلف تبلیغ دهنده ها بر اساس ضوابطی خاص برخی از تبلیغ ها را انتخاب کرده و به کاربران نمایش می دهد .

گوگل ادورز (Google Ad Words ) سیستمی است که گوگل برای کمک به کاربران در بازاریابی محصولات یا خدمات در موتور جستجو گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است .

در گوگل ادورز (Google Ad Words ) متن تبلیغ در نتایج گوگل برای کوئری های مرتبط نشان داده می شود . این یک سیستم پرداخت به ازای کلیک (PPC  , Pey-Per-Click) است .

به عبارت دیگر کاربر می تواند از طریق سرمایه گذاری و مزایده برای یک سری عبارات جایگاه تبلیغ را مشخص کند و تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربران روی تبلیغات شما کلیک کرده باشند .

در گوگل ادورز (Google Ad Words ) تبلیغ به شکل متن کوتاهی نمایان می شود . که در برگیرنده ی دو عنوان است :

  1. توضیحات و لینک URL به سایت یا صفحه خاصی از سایت است .
  2. تبلیغ هایی از صفحه نتایج دیده می شود که کاربر یا تبلیغ دهنده مشخص می کند .

معمولا تبلیغات در بالا و پایین نتایج جستجو گوگل طبیعی نمایش داده خواهد شد .

نکته بسیار مهم این است که هرچقدر  تبلیغ شما بالاتر باشد بازدیدگنندگان بیشتری به خود جذب می کند و کاربران بیشتر از سایر تبلیغ ها بر روی آن کلیک می کنند .

معمولا در کنار نتایج جستجو گوگل (تبلیغات گوگل ) کلمه تبلیغ یا  AD  که مخفف کلمه  (Advertising) نمایش داده می شود .

تبلیغات گوگل نوعی از تبلیغات کلیکی یا  CPC است .

یعنی شما به ازای نمایش تبلیغتان در نتایج جستجو گوگل هزینه ایی پرداخت نمی کنید و تنها زمانی مشمول هزینه می شود که کاربران بر روی تبلیغ شما کلیک کنند .

هزینه پیشنهادی برای هر کلیک روی تبلیغات شما که Bid نامیده می شود از طرف تبلیغ کننده نعیین می شود .

روش تبلیغ در گوگل :

گوگل ادورز (Google Ad Words )
گوگل ادورز (Google Ad Words )
  1. یک  اکانت گوگل ادورز (Google Ad Words ) بسازید .
  2. اکانت گوگل ادورز (Google Ad Words ) خود را شارژ کنید .
  3. کمپین تبلیغاتی خود را ایجاد کنید .
  4. کلمات کلیدی تبلیغتان (کلماتی که با جستجو آن تبلیغ شما نمایش داده می شود ) را تعیین کنید .

هرگاه کاربران کلمات کلیدی که مرتبط با تبلیغ شما است را جستجو کنند و تبلیغ شما شرایط لازم برای نمایش را کسب کند تبلیغ شما برای کاربر نمایش داده می شود .

در صورتی که کاربران روی تبلیغ شما کلیک کنند و وارد سایت شما شوند هزینه ایی بابت کلیک صورت گرفته از اعتبار شما در اکانت گوگل ادورز (Google Ad Words ) کسر می شود .

تبلیغات در گوگل :

با توجه به تعداد بالای تبلیغات در گوگل ، تبلیغ شما همیشه در گوگل ادورز (Google Ad Words ) نمایش داده نخواهد شد .

برای این که تبلیغات شما در گوگل نمایش داده شود باید در مزایده شرکت کنید .

Bid  یا همان پیشنهاد شما برای کلیک در این مزایده شرکت داده می شود و هرچه Bid  بالاتری داشته باشید . احتمال موفقیت شما در مزایده و نمایش تبلیغات بیشتر خواهد بود .

به جز Bid  معیار دیگری به نام  Quality Score نیز در موفقیت شما در مزایده دخیل است و همیشه Bid  بالاتر دلیل بر نمایش آگهی در رتبه بالاتر نخواهد بود.

گوگل با توجه به سابقه کلمات کلیدی در اکانت گوگل ادورز (Google Ad Words ) پیش بینی می کند زمانی که یک آگهی نمایش داده می شود چگونه روی آن کلیک می شود .

گوگل بر اساس بازخورد کاربران خود تصمیم می گیرد

زمانی که تبلیغات در معرض نمایش قرار گرفت نرخ کلیک کاربران (CTR) به عنوان بازخورد و علاقه کاربران به آگهی شما در نظر گرفته می شود و بر اساس آن گوگل تصمیم می گیرد که کدام آگهی بهتر است .

گوگل ادورز (Google Ad Words )

در صورتی که تبلیغات گوگل ادورز (Google Ad Words ) به درستی تنظیم و مدیریت شود در بیشتر کسب و کارها می تواند بسیار مفید و کارساز باشد .

برای تبلیغات تاثیر گذار در گوگل :

  1. انتخاب کلمات کلیدی مناسب .
  2. تنظیم هزینه درست برای کلمات .
  3. تنظیمات صحیح برای هدف قرار دادن صحیح کاربران هدف .
  4. نوشتن تبلیغات جذاب و هدفمند .
  5. انتقال صحیح کاربران به صفحات سایت .
  6. سایت درست و هدفمند در سایت برای جذب کاربران .

هزینه تبلیغات در گوگل ادورز (Google Ad Words ) :

هزینه تبلیغات در گوگل ادورز (Google Ad Words )
هزینه تبلیغات در گوگل ادورز (Google Ad Words )
  • ایجاد اکانت  گوگل ادورز (Google Ad Words ) کاملا رایگان است .
  • برای نمایش تبلیغات در گوگل هیچ هزینه ایی پرداخت نمی کنید .
  • به ازای کلیک بر روی تبلیغات هزینه پرداخت می شود .
  • برای هر کلمه کلیدی (CPC) در کسب و کارهای مختلف هزینه متفاوت است .

این پیشنهاد رقیب های شما است که هزینه کلیک برای یک کلمه کلیدی را مشخص می کند . هر چقدر سود حاصل از جذب کاربری که آن کلمه را جستجو کرده است بالا باشد رقیب شما پیشنهاد بالاتری خواهد داد

شما هم برای اینکه در مزایده موفق شوید . مجبور می شوید پیشنهادی بالاتر از رقبای خود بدهید .

MAX CPC :

MAX CPC
MAX CPC

CPC یا حداکثر هزینه به ازای هر کلیک است . حداکثر مقدار هزینه ایی که تبلیغ کننده برای هر کلیک روی تبلیغات با کلمات کلیدی تعیین شده است پرداخت می کند MAX CPC .

می توان برای هر کلمه یا عبارت کلیدی (Key Word) و یا به صورت گروهی برای هر  (Ad Group) مشخص کرد . MAX CPC هر کلمه کلیدی با توجه به میزان رقابتی بودن کلمه کلیدی و پیشنهادی در رقبا تعیین می شود

Average CPC :

Average CPC
Average CPC

اگر هزینه پیشنهادی شما برای تمام کلیک ها یکی باشد . هزینه کلیک روی تبلیغات شما در هر بار نمایش با توجه به جایگاه نمایش و هزینه پیشنهادی رقبا متفاوت خواهد بود .

میانگین هزینه به ازای هر کلیک به صورت Average CPC در اکانت گوگل ادورز (Google Ad Words ) نمایش داده می شود که یکی از معیار های مهم اکانت گوگل ادورز (Google Ad Words ) است .

رتبه تبلیغ Ad Position  :

رتبه تبلیغ Ad Position
رتبه تبلیغ Ad Position  

رتبه تبلیغ در گوگل به جایگاه تبلیغ در صفحه نتایج گوگل مربوط می شود . این رتبه براساس حداکثر هزینه پیشنهادی برای هر کلیک و امتیاز کلیک آن تعیین مس شود .

میانگین رتبه تبلیغات نمایش داده شما در گوگل ادورز (Google Ad Words ) به صورت Average Position  نمایش داده می شوید .

CPC:

امتیاز کیفیت و CPC اهمیت بسیار زیادی دارد . این دو معیار در کنار هم موقعیت تبلیغ در نتایج جستجو گوگل را مشخص می کند .

Google Display Network :

شبکه نمایش Google Display Network  یا  GDN یک شبکه بسیار بزرگ از سایت هایی است که به گوگل اجازه می دهند تبلیغات کاربران را در آن قرار دهد .

Google Display Network به کاربران کمک می کند که دبیشتر از نود درصد کاربران به اینترنت دسترسی داشته باشند . هزینه هر کلیک در شبکه نمایش مهمولا ارزان تر از شبکه جستجو است و البته نرخ کلیک نیز معمولا کمتر است .

Ad Group  :

Ad Group
Ad Group  

برای دسته بندی کلمات کلیدی تبلیغات و صفحان فرود می توانید آن ها را در کمپین و Ad Group  متفاوت قرار دهید . در صورتی که کمپین های گوگل ادورز (Google Ad Words )خود را با ساختار قوی ایجاد کنید .

احتمال افزایش کوالیتی اسکور کلمات کلیدی کاربر بیشتر خواهد بود .

نباید تمامی کلمات کلیدی را خودتان در Ad Group  قرار دهید .

آن ها را با توجه به نوع کلمات کلیدی ، دسته بندی محصولات یا خدمات و اهدافی که در زمینه تبلیغات دارید در Ad Group   مختلف سازماندهی کنید.

CPA  یا  CPM  :

روش های جایگزین دیگری برای CPC  جهت پیشنهاد هزینه در گوگل وجود دارد که شامل :

  1. CPM هزینه به ازای هزار نمایش .
  2. CPA هزینه به ازای اقدام هر خرید است .

مزایده CPM هزینه ایی است که بر اساس تعداد نمایش (impression) ها تعیین می شود .

در CPA نیز هزینه بر اساس اقدامات ارزشمند تعریف شده برای کاربر در صفحه فرود یا دیگر صفحات سایت تعیین می شود

Key Words :

Key Words
Key Words

کلمات یا عبارات کلیدی که تبلیغ کننده یا کاربر بر روی آن ها سرمایه گذاری می کند . پژوهش کلمات کلیدی به فرآیند استفاده از ابزار و داده ها برای تعیین بهترین کلمات کلیدی مرتبط اطلاق می شود .

مرتبط بودن کلید واژه ها به تبلیغات است و مرتبط بودن به منطقی بودن کلمات کلیدی و صفحات فرود تبلیغ شما نیز بستگی دارد .

هرچقدر ارتباط کلید واژه ها و تبلیغ بالاتر باشد نرخ کلید و امتیاز کیفیت بهبود پیدا می کند .

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) فرآیند بهینه سازی تبلیغات ، صفحات فرود و طراحی کل سایت برای افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری است .

بهترین و سریع ترین روش برای سنجش کارایی PPC گوگل این است که عملکرد کمپین خود را با تبلیغ کننده های مشابه در صنعت و کسب و کار خود مقایسه کنید .

مزایده گوگل :

مزایده گوگل
مزایده گوگل

زمانی که تبلیغات و کلمات کلیدی مربوط به صنعت و کسب و کار خودتان را در اکانت گوگل ادورز (Google Ad Words )ثبت گردید . برای شرکت در مزایده گوگل واجد شرایط خواهید بود .

حداکثر هزینه به ازای کلیکی که تبلیغ دهندگان پیشنهاد می کنند (Maximum Bid) و امتیاز کیفیت (  Quality Score) تبلیغات آن ها نقش مهمی در نتیجه مزایده دارد .

زمانی که یک کاربر در گوگل جستجو می کند موتورهای جستجو گوگل این درخواست را پردازش و مزایده ایی اجرا می کند . تا موقعیت تبلیغات و مبلغ پرداختی هر تبلیغ کننده را مشخص کند .

با توجه به جستجو های بسیار زیادی که در گوگل انجام می شود می توان گفت که میلیارد ها مزایده در هر ماه برگذار می شود .

همین مزایده ها است که کاربران می توانند تبلیغات مرتبطی که به دنبالش هستند را پیدا کنند . و تبلیغ کنندگان قادرند با کمترین هزینه با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنند و گوگل با این روش درآمد قابل توجهی کسب کند .

نمایش یا عدم نمایش تبلیغ شما و همچنین جایگاه نمایش آن به Ad Rank  تبلیغات شما بستگی دارد .

هرچقدر Ad Rank  تبلیغات شما احتمال به دست آوردن جایگاه بالاتر در نتایج جستجو گوگل بیشتر می شود .

Ad Rank  یا همان رتبه آگهی ضریبی از قیمت پیشنهادی برای هر کلیک است که گوگل برای کیفیت تبلیغ شما در نظر می گیرد .

بعد از مشخص شدن رتبه بندی و جایگاه تبلیغ شما هزینه ایی که به ازای هر کلیک پرداخت می کنید . (CPC) بر اساس هزینه پیشنهادی تبلیغی که پس از تبلیغ شما قرار دارد مشخص می شود .

وقتی که شما پیشنهاد پایین تری در مزایده داده باشید در این شرایط باید حداکثر قیمت (Maximum Bid ) که مشخص کرده اید برای هر کلیک پرداخت کنید .

امتیاز کیفیت (  Quality Score) :

امتیاز کیفیت (  Quality Score) در مزایده گوگل ادورز (Google Ad Words )اهمیت بسیار زیادی دارد و آگهی هایی که امتیاز کیفیت (  Quality Score) پایین تری دارند .

حتی با پیشنهاد قیمت بالاتر برای هر کلیک احتمال نمایش کمتری خواهد داشت .

کاربرانی که امتیاز کیفیت (  Quality Score)بالایی دارند می توانند با پیشنهاد هزینه کمتر برای هر کلیک رتبه بالاتری کسب کنند .

امتیاز کیفیت (  Quality Score) معیاری است که توسط گوگل برای تعیین مرتبط بودن و مفید بودن تبلیغ برای کاربر استفاده می شود .

موارد تاثیر گذار برکوالیتی اسکور :

 برکوالیتی اسکور
گوگل ادورز (Google Ad Words )
برکوالیتی اسکور
  1. نرخ کلیک یا CTR نسبت کلیک به نمایش تبلیغ .
  2. مرتبط بودن کلمات کلیدی با تبلیغ و تجربه کاربر از صفحه فرود .
  3. امتیاز کیفیت (  Quality Score) عددی بین یک تا ده است .
  4. هر چقدر امتیاز کیفیت (  Quality Score) شما بالاتر باشد بهتر است و باعث بهبود جایگاه تبلیغات و کاهش هزینه ها می شود .

Ad Rank  :

Ad Rank
گوگل ادورز (Google Ad Words )
Ad Rank  

گوگل ادورز (Google Ad Words ) برای هر اگهی که در مزایده شرکت می کنند . Ad Rank را محاسبه می کند . Ad Rank جایگاه نمایش آگهی شما را تعیین کرده و مشخص می کند که تبلیغات شما واجد شرایط برای نمایش دادن است یا خیر .

آگهی با بالاترین رتبه تبلیغی Ad Rank در موقعیت بالاتر نمایش داده می شود و آگهی با رتیه دوم Ad Rank در موقعیت دوم و ….

علل رتبه بندی تبلیغات :

  1. Rank + قیمت پیشنهادی .
  2. کیفیت آگهی Ad quality در زمان مزایده .
  3. آستانه Ad Rank
  4. عبارت جستجو
  5. تاثیر Ad Extensions

عامل اصلی کیفیت آگهی Ad quality :

Ad quality
گوگل ادورز (Google Ad Words )
Ad quality
  1. نرخ کلیک مورد انتظار .
  2. تجربه صفحه فرود آگهی .
  3. ارتباط آگهی .

تبلیغ کنندگان زمانی هزینه پرداخت می کنند که کاربران روی تبلیغات آن ها کلیک کنند . ترتیب نمایش آن ها فقط بر اساس پیشنهادات نیست .

گوگل می خواهد تبلیغات بهتر و سودمند بیشتری در رتبه های بالاتر صفحه نتایج گوگل نمایش داده شود .

نرخ کلیک مورد انتظار :

نرخ کلیک مورد انتظار گوگل ادورز (Google Ad Words )
نرخ کلیک مورد انتظار

گوگل با توجه به سابقه کلمات کلیدی  و دیگر اطلاعات اکانت گوگل ادورز (Google Ad Words ) شما را پیش بینی می کند . زمانی که یک آگهی نمایش داده می شود چگونه و به چه صورت روی آن کلیک می شود .

گوگل بر طبق بازخورد کاربران خود تصمیم می گیرد زمانی که تبلیغات در معرض نمایش قرار گرفت نرخ کلیک کاربران (CTR) به عنوان بازخورد و علاقه کاربران به تبلیغ شما در نظر گرفته می شود و بر طبق آن گوگل تصمیم می گیرد که کدام آگهی بهتر است .

تجربه صفحه فرود آگهی :

تجربه صفحه فرود آگهی  گوگل ادورز (Google Ad Words )
تجربه صفحه فرود آگهی

کاربران صفحه فرودی را می خواهند که به آن ها کمک کند آن چیزی را که دنبالش هستند پیدا کنند . یک صفحه فرود مرتبط امتیاز بیشتری به دست می آورد.

یک صفحه فرود با کیفیت بالا باید حتما محتوای مرتبطی رائه کند که موجب رفع نیاز و پاسخ به نیاز های کاربران باشد .

صفحه فرود باید به راحتی قابل پیدایش باشد و در رابطه با کسب و کار شما به صورت شفاف و ساده توضیح دهد و همچنین نحوه نمایش آن در صفحه کاربر و نیز نحوه استفادئه از اطلاعات کاربر نیز قابل توجه هستند .

ارتباط آگهی :

ارتباط آگهی میزان تطابق یا مرتبط بودن آگهی به هر آن چه که کاربر در جستجو آن است نشان می دهد . و کمک می کند تا اطمینان لازم حاصل شود . که فقط تبلیغات مفید نمایش داده شود .

این مرتبط بودن آگهی با نیاز کاربر مانع از کلیک کاربرانی که پاسخ متفاوتی با موضوع تبلیغات دارند می شود . که به سود آگهی دهندگان است .

عواملی که برای تبلیغات نتایج جستجو گوگل در مزایده وجود دارد :

  1. موقعیت کاربر
  2. دستگاه یا ابزاری که کاربر با آن جستجو می کند .
  3. ساعات شبانه روز که کاربر جستجو می کند .

Ad Rank   و هزینه هر کلیک CPC  :

اکثر CPC  واقعی با هزینه ایی که برای هر کلیک تعیین کرده اید برابر نیست .

از آنجا که سیستم فعالیت دارد CPC  که شما پرداخت می کنید در هر مزایده با مزایده دیگر کاملا متفاوت است .

این موضوع بستگی به رقبا و محتوای جستجو ها دارد تبلیغات با کیفیت بالاتر به طور معمول باعث کاهش هزینه ها ، موقعیت های تبلیغاتی بهتر و موفقیت بیشتر تبلیغات می شود .

هنگامی که کاربران تبلیغات بهتری را مشاهده می کنند رضایت داشته اند احتمال دارد روی آن کلیک کنند .

هنگامی که کاربران تبلیغات بهتر را مشاهده می کنند کاربر رضایت دارد و احتمال آن وجود دارد که روی آن تبلیغات کلیک کند و این تبلیغ کننده را راضی نگه می دارد .

Tagged with: , , , , , , , , , , ,